sobota, 7 stycznia 2017

Jak ładnie prowadzić zeszyty!

Cześć!
 Czasy szkolne wszyscy dobrze znają, ładne zeszyty, idealne piórniki.... czego tam jeszcze nie było.. hahah
Czy tylko ja mam tak, że na początku roku mówię sobie że będę pisać starannie i ładnie prowadzić zeszyt?
Czy tylko ja zawsze to psuję i ten zeszyt nie jest już ładny?



Jestem w liceum, myślę że mam ładne pismo i uważam, że mój zeszyt powinien być ładny... jednak zawsze przypadkiem to zepsuję...
Dla osób, które są jeszcze w wieku szkolnym mam kilka rad, jak ładnie prowadzić zeszyt, żeby było przyjemnie na niego patrzeć.
 Na początek kilka plusów posiadania estetycznego zeszytu:
- Łatwość odnajdowania notatek.
- Możliwość pomocy kolegom i koleżankom
- Lepsza ocena (tak, w niektórych szkołach oceniają)
- Pokazanie chłopakowi, który Nam się podoba, że się dba o rzeczy... kto wie może zwraca na to uwagę.

Dobra! Zaczynamy!

1. Numeracja lekcji.
Jak wiadomo numerowanie lekcji jest przydatne, czasem nauczyciel może mówić od której do której lekcji się nauczyć.
Nie wiem czemu, ale u mnie każda lekcja jest ponumerowana i zaznaczona zakreślaczem. Pomaga mi to odnaleźć gdzie się zaczyna jakiś temat.

2. Daty!
Mi osobiście pomagają, nie wiem w czym (haha), ale pomagają. Zresztą ładnie to wygląda. Wiemy też zresztą kiedy nie było nas w szkole czy coś.


3. Ważne informacje pogrubioną czcionką, lub dużymi literami.
Łatwość odnalezienia ważnych informacji i notatek. Wygląda to świetnie!


4. Pisanie jednym kolorem długopisu.
Długo się nad tym zastanawiałam i widząc zeszyt w którym piszę na czarno, a zeszyt w którym raz tak, raz tak to widzę różnicę. Estetyka przede wszystkim.


5. Używanie linijki do różnego rodzaju kresek, linii, tabelek itd.
Lepiej wyglądają proste linie niż jakieś zygzaki i krzywe (hehe) Tego jestem 100 % pewna.



6. Zapisywanie prac domowych i innych notatek na marginesach.
Szybkość i łatwość w znalezieniu! Polecam!
Niewielu osobom się to przyda jednak są osoby w wieku szkolnym i licealnym!
Powodzenia!

6 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się twój nowy post :D
    A twój blog jest bardzo inspirujący <3
    Śliczny design i nagłówek
    Zapraszam na konkurs do wygrania Kosmetyki od Kylie Jenner
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam ludzi, którzy żmudnie przy każdej lekcji piszą numer, datę i jeszcze podkreślą... W podstawówce na początku każdego roku postanawiałam sobie, że będę ładnie prowadzić zeszyt, jednak w gimnazjum na szczęście przestałam. Dla mnie nie ma różnicy, czy uczę się z ładnego, czy brzydkiego zeszytu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zabieram się za ładne prowadzenie zeszytu od drugiego semestru, więc Twój post bardzo mi w tym pomoże :) Zaobserwowałam :)
    http://justynaksiazek.blogspot.com/
    LINK DO KANAŁU

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Twojego bloga, wszędzie są same inspiracje. Dziękuję ślicznie za rady, jest dużo lepiej! :)

    http://pnk-hoodie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podobają twoje rady napewno skorzystam

    OdpowiedzUsuń

created by STRONG-POWER.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.